JAPON HALK DİNİ GELENEĞİNDE KAMİ KÜLTÜ

Author :  

Year-Number: 2020-Year: 13 - Number: 79
Yayımlanma Tarihi: 2020-04-09 01:21:09.0
Language : Türkçe
Konu : Dinler Tarihi, Uzak Doğu Dinleri, Din Bilimleri, Tarih, İlahiyat
Number of pages: 307-319
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Japonların kadim dini geleneği Şintoizm, bir başka ifadeyle Kami-no miçi, Japon halkının dini inanışları ve uygulamaları çerçevesinde şekillenen bir yapıya sahiptir. Bu gelenek esas itibariyle Japonlara özgü milli bir din niteliğindedir. Japon halk dini geleneğinin bir ifadesi olarak Şintoizm, atalar kültüne önem atfeden; politeist, natüralist ve antropomorfik karakterleri bünyesinde barındıran bir dindir. Japonlar için Kamilere inanmak aslında onların iradesine uygun davranmaktır. Bu durum Japonlar için geleneğin ötesinde maneviyatla açıklanabilecek bir haldir. Nitekim Japonlar için “Kami Kültü” hayatın her alanında yer alan bir olgudur. Bu yüzden Kamilere inanmak ve onların istedikleri gibi bir hayat sürmek en büyük idealdir. Bu idealin sonunda elbette Kami kadar yüce olmak ya da olağanüstü varlıklar kadar saygı görmek de olasıdır. Bu çalışmada Japon halk dini geleneğindeki “Kami kültü” bazı açılardan ele alınıp incelenmiştir. Bu çerçevede özellikle Japonların korkuyla karışık saygı duydukları Kamileri nasıl anladıkları ve ne şekilde anlamlandırdıkları üzerinde durulmuştur. Zira Kamiler veya Kamisel âlemler, insanoğlunu hayranlığa ve hayrete düşürecek unsurları bünyesinde barındırmaktadır. Bununla birlikte Kamiler, insanların merakını cezbeden esrarengiz olguların, korkunç doğa olaylarının merkezi figürüdür. Aynı zamanda Japonlar için Kamiler ilksel ve doğaüstü varlıklar olmanın ötesinde saygının, bağlılığın, tabasbusun ve tapınmanın bir diğer adıdır.

Keywords

Abstract

The ancient religious tradition of the Japanese, the Shintoism, by another words Kami-no miçi, has a structure shaped by the religious beliefs and practices of the Japanese people. This tradition is essentially a national religion unique to the Japanese. As an expression of the Japanese folk religion tradition, Shintoism emphasizes the ancestral cult; It is a religion that includes politeist, naturalist and anthropomorphic characters. For the Japanese, believing in the Kami is actually acting in accordance with their will. This is a situation that can be explained by spirituality beyond the tradition for the Japanese. Indeed, the “Kami Cult” for the Japanese is a phenomenon in all areas of life. Therefore, believing in the families and leading a life as they want is the greatest ideal. At the end of this ideal, of course, it is possible to be as great as a Kami or as respected as extraordinary beings. In this study, the "Kami cult" in the Japanese folk religion tradition has been handled and examined in some ways. In this context, it was especially focused on how the Japanese understood and how they made sense of the Kami that they respect with fear. Because the Kamis or the Kami’s social realms contain elements that will amaze and amaze human beings. However, Kami’s are the central figure of mysterious phenomena, terrible natural phenomena that attract people's curiosity. At the same time, for Japanese people, Kami’s are another name for respect, devotion, tabasbus and worship, beyond being primitive and supernatural beings.

Keywords


  • Abay, O. H. (2014). Kojiki: Japon Mitolojisine Bir Yolculuk. Konya.

  • Abay, O. H. (2014). Kojiki: Japon Mitolojisine Bir Yolculuk. Konya.

  • Akira, S. T. (2004). 菅田正昭, Shinto No Subete (神道のすべて), Nihon Bungeisha, (日本分芸社) Tokyo. Aston, W. G. (1841-1911). Shinto: The Ancient Religion of Japan. Chicago.

  • Aydın, M. (2005). Ansiklopedik Dinler Sözlüğü. Konya

  • Bayraktar, M. (2007). Türkler ve Japonlar, Ankara

  • Bocking, B. (2010). A Popular Dictionary of Shinto, London.

  • Boyd, W. James; Ron G. Williams, (2005). Japanese Shinto An Interpretation of a Priestly Perspective, Vol, 55: 1, Philosophy East and West, Universty of Hawai’i Press, Hawaii

  • Earhart, H. B. (1970). A Religious Study of the Mount Haguro Sect of Shugendo: An Example of Japanese Mountain Religion, Tokyo.

  • Earhart, H. B. (2014). Religion in Japan: Unity and Diversity, Boston

  • Hori I. (1959). Japanese Folk Beliefs, Tokyo.

  • Hori, I. (1974). Folk Religion in Japan, Chicago

  • Karataş, H. (2013). Erken Dönem Japon Budizmi. FÜ.İ.F. Dergisi, 18:2, Elazığ.

  • Karataş, H. (2019). Şintoizm’de Arınma Ayinleri. The Journal of Academic Social Science Studies, Sayı: 78. Kitasawa, S. (1915). Shintoism and Japanase Nation, Vol, 23:4. Tokyo

  • Kuroda, T.; James, C. D. and Gay, S. (1981). Shinto in the History of Japanese Religion. Journal of Japanese Studies, Vol, 7:1, Osaka.

  • Lancashire, T. (2001-2002). “Kagura” –A” Shinto” Dance? Or Perhaps Not”, Texas. Landesen, A. (1918). The National Cult in Japan, Kobe

  • Mackenzie, D. A. (1996). Çin ve Japon Mitolojisi, Ankara.

  • Miller, R. A. (1980). Japanese and The Other Altaic Languages, Chicaco. Ono, S. (2004). Shinto, Kamilerin Yolu. İstanbul

  • Özhan, G. (2013). Japon Felsefesi. Ankara.

  • Picken, S. D. B. (2011). Historical Dictionary of Shinto, Maryland.

  • Raju, P. T.; Wing-tsit Chan, J. M. K. and İsmail R. Farukî, (2002). Asya Dinleri, İstanbul. Roberts, J. (2010). Japanese Mythology: A to Z, New York.

  • Shinto, Routledge Encyclopedia of Philosophy, (1998). c. 8.

  • Shinto, The New Encyclopedia Britannica, (1990). c. 27, Chicago.Tamura, Y. (2000). Japanase Buddhism A Cultural History, Tokyo.

  • Vance, T. J. (1983). The Etymology of Kami. J.J.R.S., 10/4, Nagoya.

  • Warner, L. (1948). Shinto, Nurse of The Arts, Collage Art Asssociation, Vol, 30:4.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics